Gumiszerelés, centirozás | autószervíz fix áron.

Gumiszerelés, centirozás

  • gumiszerelés
  • gumiszerelés
  • gumiszerelés
  • gumiszerelés
  • gumiszerelés
  • gumiszerelés
  • gumiszerelés
  • gumiszerelés
Tudta Ön, hogy kopott abroncsokkal megnő a fékút, romlik az autó irányíthatósága, zajosabb lesz az autó futása?

A gépjárművek biztonságos közlekedésének alapvető feltételét képezi, a megfelelő minőségű gumiabroncsok használata. Az egyik első ok, amely miatt szükség lehet a gumik cseréjére, az ha a napi átlaghőmérséklet +7 Celsius fok alá csökken vagy ez fölé emelkedik. Ilyen már szükségessé váhat a gumiabroncsok cseréje. A nyári és téli gumik is cseréje illetve használata is fontos. Hiszen a nyári gumi a téli időszakban merevvé, csúszóssá válik, amik hatására megnő a kocsink féktávja, valamint a kormányozhatóságának hatásfoka is jelentősen csökken. Ha viszont átcseréljük téli gumikra, akkor megmarad a gépkocsi stabil kormányozhatósága. Fordított esetben, vagyos ha a téli gumiabroncsot nyáron is az autónkon hagyjuk, szintén felmerülnek hatásfoki és biztonsági problémák. Ilyen lehet, hogy a téli gumik túl lágyak a nyári hőmérséklethez, a magasabb hőmérséklet hatására elveszítik a megfelelő tapadásukat, gyorsabban kopnak, valamint nem mellékesen zajosabbal és a fogyasztást is növelik. Nem véletlenül találták ki a két, különböző eljárási móddal készített gumitípust, ezt sose felejtsük el.

A kerekek centírozása a szerelési munkafolyamat utolsó fázisa. Nagy pontosságot igényel, hiszen a pontatlanul elvégzett centírozás vagy másnéven kiegyensúlyozás nagy eltéréseket okozhat a kormányzásban, úgynevezett kormányszitálást okoz. A kiegyensúlyozatlan gumi nagy sebességnél a jármű rázkódását okozza. Ez amellett, hogy a gumik gyorsabb kopásában jelentősebb szerepet játszhat, a jármű felfüggesztését is erősebben igénybe veszi, valamint a vezetés biztonságát is jelentősen rontja. Ha ilyen rezgést tapasztalunk, akkor azt már az első alkalom után ki kell vizsgáltatni. Kétfajta kiegyensúlyatlanságról beszélhetünk:

Statikus kiegyensúlyozatlanság: Akkor fordul elő, amikor az abroncson egy nehéz vagy könnyű folt található. Ebben az esetben az abroncs nem gördül egyenletesen és a kerék fel - lemozgást is végez. Dinamikus kiegyensúlyozatlanság: Akkor fordul elő, amikor egyenlőtlen a súlyeloszlás az abroncs/kerék szerelvény oldalsó középvonalának egyik vagy mindkét oldalán. A dinamikus kiegyensúlyozatlanság a kerék oldalirányú mozgását, illetve szitálását okozhatja.