Fékrendszer javítás | autószervíz fix áron.

Fékrendszer javítás

  • fékrendszer
  • fékrendszer
  • fékrendszer
  • fékrendszer
  • fékrendszer
  • fékrendszer
A fékrendszer a gépkocsik legfontosabb biztonsági berendezése. Ügyelni kell az alkatrészek állapotára és minőségére.

A fékrendszer a mozgási energiát, a súrlódás alatt alakítja át hőenergiává, miközben lassítja és megállítja a gépkocsit. Mivel a súrlódás kapcsán működik, a futóművön és a jármű kerekeihez rögzített alkatrészek komoly terhelésnek és elhasználódásnak vannak kitéve. A korszerű és nagy teljesítményű autók esetében az első kerekeknél minden esetben, a hátsóknál pedig a leggyakrabban féktárcsákkál és az azokra két oldalt szorító hatást kifejtő fékkengyelek segítségével fékezünk. A régebbi típusúak esetében, vagy a kisebb teljesítményű kocsik esetében az autók hátsó kerekeit úgynevezett dobfékek fékezik. Ezek hengeres belső felülettel rendelkeznek, ehhez nyomódik hozzá a fékpofákban rögzített betét. Ha bármilyen rendellenességet észlelünk a fékezés közben, akkor minél gyorsabban érdemes elmennünk egy szervízbe, hogy kivizsgálhassák a probléma okát. A rendelellenes féktevékenységet több módon is kiszúrhatjuk.

Ilyen lehet ha felvillan a fékvisszajelző lámpa. Akkor jelez általában, ha a kézifék nincs kiengedve, viszont akkor is, ha a fékfolyadék szintje alacsony, vagy a fékbetét elkopott.

Ha a fékek csikorogni kezdenek használat közben, akkor az szintén meghibásodásra figyelmeztethet. Ilyenkor általában a fékbetét megkeményedett és érdessé vált, esetleg meglazult vagy eltörött. Azt is tapasztalhatjuk, hogy a fékpedál nem mindig működik, a fékhatás csak a pedál többszöri lenyomásával következik be. Ennek legvalószínűbb oka, hogy levegő van a fékrendszerben, vagy komolyabb hiba van benne. Ha a fékrendszer légtelenítése után is jelentkezik a probléma, akkor nagy eséllyel a teljes fékhidraulikai rendszert át kell vizsgálni. Szintén a fékpedál jelezheti, hogy a fékbetétek megkeményedtek, szennyeződtek, ha a nagy erővel történő lenyomás ellenére is csak kicsi fékhatást érünk el. Végül, ha azt érezzük hogy a fékpedál "megkeményedett", tehát nagy erővel kell lenyomnunk, hogy elérjük a fékhatást, szintén meghibásodásra adhat okot.

Ilyenkor általában a vészfékasszisztens hibásodott meg, esetleg a hidraulikus kör vezetékei, a félmunkahengerek vagy a kengyelek a hibásak. Ha bármelyiket tapasztaljuk a fent felsorolt eshetőségek közül, mielőbb vigyük el autónkat szervízbe! A korszerű gépkocsikban már van úgynevezett fékkopásjelző, amely kijelzője a műszerfalon megtalálható. Ez előre jelzi nekünk ha valamilyen problémával állunk szembe. A fékrendszert is érdemes legalább évente ellenőrizni, ezt általában a gyártó is ajánlja. A fékolaj cseréje is ajánlott rendszeres időközönként, hiszen friss fékolajjal javul a fékezés hatásfoka, ezáltal nő a biztonság. Vigyázzunk a fékrendszerre, hogy az is vigyázhasson ránk!